maandag 15 oktober 2012

Aanschaf en eerst indruk

Na een reactie op m'n advertentie op MP kreeg ik een hele fotorepotage van een 88er XT250 die al 8 jaar onder een zeil stilstond. Mijn eerste indruk, compleet origineel maar veel roest en verweerd lichtmetaal en kunststof dus kenteken gebruiken en slopen voor onderdelen.



Op naar Utrecht, waar ik hartelijk werd ontvangen door Carla en Kees en een lachende hond Wammes.
Historie van de motor goed in me opgenomen, koffie opgedronken en gereedgemaakt voor de terugreis.
Boekje, rekeningen, sleutels en nog wat reservedelen erbij!



Thuis aangekomen, voorwiel er weer in, hogedrukreiniger erop, en een beetje gepoetst.
Ik begon langzaam het idee te krijgen dat ie helemaal zo slecht nog niet was.



Remmen gangbaar gemaakt, banden opgepompt, nieuwe bougie, luchtfilter schoongemaakt, oude benzine eruit en carburateur leeg laten lopen. Benzine was schoon en bougie vonkte dus nieuwe benzine erin, oliepeil controleren en trappen! Beetje choken en gasgeven, 5 keer trappen en lopen. Hij loopt goed alleen de koppeling zit vast dus nu hij warm was olie en filter vernieuwd. Warm laten draaien zonder resultaat.
Morgen (maandag) overschrijven en dan de koppeling proberen te lossen door een stuk te rijden, anders moet hij uitelkaar.


Video van de tweede keer dat de motor loopt. De originele uitlaat(zeldzaam) is een stuk beter dan ik dacht.
Alleen de buitenkant heeft een beurtje nodig. Voor de rest: roest op spaken, tank en fame, aanslag op de velgen (polijsten), bandjes poreus en de spatborden en zijkapjes zijn wat vekleurd. De elektra is in orde op de accu na.
Conclusie: Veel te doen maar de "Witte" 88er krijgt zeker een nieuw leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten